We are now
52 318
counter in
real-time mode
Круглий стіл у НБУ – а де самі споживачі фінансових послуг?

Круглий стіл у НБУ – а де самі споживачі фінансових послуг?

6 серпня Національний банк України провів круглий стіл, який стосувався концепції захисту прав споживачів фінансових послуг. Втім, наразі незрозуміло, споживачі яких саме фінпослуг маються на увазі. Адже НБУ підпорядковуються лише банки, інші ж фінансові організації – клопіт

 Нацкомфінпослуг. Саме Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг опікується, наприклад, клієнтами мікрокредитних організацій, на їх споживачів юрисдикція НБУ не розповсюджується. Але дана інформація  в ході круглого столу не уточнювалася.


▶️Тема заходу є вкрай важливою, проте здивував сам формат цієї події. При детальному розгляді бачимо вкрай абсурдну ситуацію -- круглий стіл відбувався лише між представниками фінансового сектору, жодного представника громадськості не було! Така собі банкірська закрита «вечірка для своїх». Цікаво, як Голова Національного банку Яків Смолій планував дізнатись потреби споживачів, не спитавши їх?  Про яку «довіру населення до банківської системи» йшлося на зібранні, якщо навіть на поріг «хазяйського палацу» людей не пустили? Всі ці запитання можна вважати риторичними. Складається доволі дивне враження: одіозної Гонтарєвої вже немає, а її методи продовжують діяти повною мірою. 


😟Фінансовий сектор, за словами Смолія, потребує ефективного механізму захисту прав клієнтів фін. установ. Це безсумнівно, але де тут конкретика? Наприклад, яким законом регулюється ця складова захисту споживачів, яким саме чином нове управління буде опікуватися інтересами українців? Даний круглий стіл нагадує мильну бульбашку, яскраву через надлишок красномовних фраз, але порожню всередині. До речі, рік тому представники нашої організації зверталися особисто до пана Смолія та пропонували йому співпрацю й діалог саме на тему захисту прав споживачів. Він нібито ствердно кивнув і зник аж на цілий рік, на листи та запити вперто не відповідав. Цікаво, чому саме зараз голова Нацбанку згадав про те, що споживачі банківських послуг мають якісь права і їх непогано було б захистити? 


✅І тут варто згадати Міністра інфраструктури Володимира Омеляна. Попри те, що його «правління», м'яко кажучи, не було і не є бездоганним, комунікація з громадськістю все ж таки була налагоджена добре. Анонси круглих столів та прес-брифінгів постійно публікуються на сайті міністерства, листи з нагадуванням про події приходять всім бажаючим, а отримати акредитацію можна за кілька хвилин (знову ж таки -- через сайт). Чому б і Нацбанку не перейняти цей позитивний приклад, а також – не відгороджуватися «глухою стіною» від громадськості та, принаймні, довідатися про проблеми споживачів фінансових послуг від них самих? 

З повагою, президент  УЗСП Олег Тітамир 


Лого