We are now
55 532
counter in
real-time mode
Якість громадського транспорту в Україні. Розслідування УЗСП

Якість громадського транспорту в Україні. Розслідування УЗСП

Сьогодні більшість українців користується такими послугами кожного дня, адже це досить дешево, а

іноді -- може займати менше часу на проїзд, ніж приватний автомобіль через затори. Однак чи послуги

громадського транспорту якісні? Асоціація «УЗСП» вирішила перевірити якість обслуговування в

українському транспорті. Ми провели дослідження в 12 областях України серед 165 респондентів. Наші

регіональні представники сумлінно зібрали інформацію з даного приводу. Протягом трьох тижнів вони

проводили опитування своїх близьких, знайомих та колег по роботі. Їхня головна мета полягала в тому, щоб

зібрати якомога більше інформації щодо якості транспорту та якості обслуговування пасажирів.

Ми обрали запитання, які найбільше охарактеризують нинішній стан українського громадського

транспорту:

1. Чи достатня кількість транспорту курсує у регіоні?

2. Яким видом транспорту користується найбільше громадян у регіоні?

3. Чи задоволені якістю транспорту громадяни?

4. Чи виникали проблеми із неналежним обслуговуванням пасажирів?

5. Чи трапляються випадки поломки транспорту?

6. Чи є можливість у транспорті розрахуватись терміналом?

7. При оплаті за проїзд готівкою чи надає водій проїзний талон?

За інформацією, опублікованою на сайті Міністерства фінансів України, на даний час в Україні

реалізуються проекти із розвитку міського громадського транспорту, які фінансуються за рахунок

кредитних коштів від міжнародних фінансових організацій. За час реалізації спільного з

Європейським інвестиційним банком проекту «Міський громадський транспорт України І» було

укладено контракти на постачання більше 90 одиниць сучасних тролейбусів та близько 42 одиниць

сучасних трамвайних вагонів для міст учасників проекту (Сєвєродонецьк, Вінниця, Ужгород,

Черкаси, Кременчук, Біла Церква, Мелітополь, Кам’янське, Хмельницький, Тернопіль, Кривий Ріг,

Дніпро, Луцьк, Запоріжжя, Львів, Полтава, Одеса, Чернівці), що є недостатньо для такої кількості

міст. Адже розділивши 90 одиниць сучасних тролейбусів та близько 42 одиниць сучасних трамвайних

вагонів між містами, ми отримаємо 5 тролейбусів та близько 2-х трамваїв на одне місто, що зовсім не

вирішить ситуацію із недостатньою кількістю громадського транспорту.

За допомогою даного дослідження наша Асоціація з’ясувала: більшість опитуваних нами

громадян з 12 областей України вважають якість українського транспорту задовільним, середній

показник оцінки якості склав 3,8.

Як показало дослідження, такий показник спричинений тим, що більшість одиниць українського

транспорту має незадовільний стан, часто відбуваються поломки. Саме на це скаржаться опитувані

громадяни з Луганської, Житомирської області та міста Кривого Рогу.

Особливу увагу привернуло місто Кривий Ріг, там опитані громадяни скаржаться на недостатню

кількість транспорту. За інформацією нашого регіонального представника, після 19:00 у місті

перестає працювати майже весь транспорт, виїхати як з центру міста, так і зі спальних районів до

центру майже неможливо. Зазначимо, що місто Кривий Ріг є найбільшим містом України за площею,

яка сягає 430 кілометрів квадратних та протяжністю з Півночі на Південь – 126 кілометрів (що є

найбільшою в Європі). Однак, як зазначив наш регіональний представник, незважаючи на досить

велику відстань, автобуси та електротранспорт в місті майже не їздять.

На затримку транспорту та не дотримання графіку руху скаржаться опитані громадяни із

Житомирської області. Вони повідомляють, що деякі тролейбуси, а також – маршрутки та автобуси не

дотримуються графіку руху. Окрім того, деякі водії дозволяють собі палити у салоні та грубо

спілкуватись із пасажирами.


Опитані громадяни Луганської області скаржаться на відсутність проїзних талонів. За словами

нашого регіонального представника, у більшості маршрутних таксі (що є найпопулярнішим

транспортом серед опитуваних громадян) проїзні талони або взагалі відсутні, або є застарілими із

вказаною ціною за проїзд 5 гривень, коли справжня ціна за проїзд -- вже 8 гривень.

На проблеми з відсутністю проїзних талонів скаржаться й інші опитані громадяни із Київської,

Житомирської, Донецької області та міста Києва.

У Вінницькій області, за словами нашого регіонального представника та опитаних громадян у

даній області, весь громадський транспорт обладнаний валідаторами. Є можливість купити за готівку

разовий квиток на деяких зупинках, але як і де придбати такий разовий квиток майже нікому

невідомо. Люди обурені такою ситуацією, адже якщо ти забув проїзний або маєш тільки готівку – за

проїзд не розрахуєшся, а отже -- ризикуєш отримати штраф.

На відміну від Вінницької області, де розрахуватись за проїзд можна тільки маючи проїзний або

банківську картку, опитані громадяни таких областей як: Луганська, Київська, Донецька, Черкаська,

Полтавська, Кіровоградська скаржаться на відсутність можливості розрахуватись банківською

карткою.

Незважаючи на вищеописані недоліки, хочемо відмітити і позитивні зміни. Так, опитані

громадяни Київської області задоволені гарним обслуговуванням пасажирів, привітністю водіїв,

відсутністю поломок транспорту. Опитані громадяни міста Житомира задоволені оновленням

тролейбусного парку і оснащення міста новими сучасними тролейбусами. Позитивна ситуація

спостерігається і в місті Кропивницькому Кіровоградської області. Місцева влада досить швидко

реагує на скарги населення та відстоює їхні інтереси перед приватними перевізниками. Відмінну

якість громадського транспорту відзначають і в Черкаській, Закарпатській, Харківській областях.

Підсумовуючи вищевказане, хочемо зазначити, що критичними запитаннями для інфраструктури

українських регіонів є:

- Недостатня кількість громадського транспорту та нерідко -- сумнівна якість обслуговування

на яку скаржаться громадяни Луганської, Київської, Вінницької, Полтавської області та в місті

Кривий Ріг;

- На нестачу переобладнання, машин та маршруток із комфортним, сучасним ремонтом та

відсутність спеціальних приладів для людей із особливими потребами скаржаться опитані

громадяни таких областей як Луганська, Житомирська області та міста Кривого Рогу;

- Із проблемою готівкового розрахунку з пасажирами, після якого вони не отримують свої

проїзні документи, стикаються громадяни Луганської, Київської, Житомирської, Донецької

області та міста Києва;

- Неповажне спілкування водіїв із клієнтами присутнє в Житомирській області.

Так, УЗСП для вирішення даних проблем звертається із офіційним запитом до Кабінету міністрів

України та Міністерства інфраструктури України, а також для вирішення проблеми в місті Кривий Ріг

Асоціація звертається до місцевої влади. Ми також докладемо усіх зусиль для того. щоб привернути

увагу влади до необхідності закупки нового громадського транспорту з пристосуванням для людей із

особливими потребами. УЗСП стає на оборону захисту прав та інтересів громадян у даних питаннях

та буде домагатись справедливого вирішення проблем.


https://docs.google.com/spreadsheets/d/1wBOgIZGSVIW2DO6E5sXAODCCPRBYA0w5/edit?usp=sharing&ouid=115173962511817609625&rtpof=true&sd=true 

Лого