We are now
40 445
counter in
real-time mode
«Укрзалізниця» – доїхати за будь-яку ціну?

«Укрзалізниця» – доїхати за будь-яку ціну?

ПАТ «Укрзалізниця» вирішила не відставати від інших підприємств-монополістів та також підвищити ціни у своїй вотчині -- на проїзд та на перевезення багажу і вантажів. Представники компанії розповідають, що це -- вимушений захід для того, щоб «Укрзалізниця» не перетворилася в збитковий проект. Тобто, тут робиться так, як і в інших українських галузях (наприклад, ЖКГ або муніципальний транспорт), де реформа означає винятково підвищення цін, та аж ніяк не підвищення якості.

Нещодавно ми вже писали на тему старих холодних вагонів, але варто відзначити, що вони ще й небезпечні! Мало того, що в холоді можна серйозно застудитися – в ЗМІ відомі випадки, коли верхні полиці падали разом с пасажирами. І за все це пропонується платити в кілька разів дорожче? Висока ціна за неякісну послугу – це неприємно для споживача. Проте, ціна, яка підвищується разом з погіршенням якості, – це справжній абсурд. Певний вагомий відсоток українців часто подорожує поїздами «Укрзалізниці» вимушено – наприклад, по роботі, або до родичів. Виходить, що їх буквально «приперли до стіни», адже на терені пасажирських залізничних перевезень їм вибирати нікого, окрім монополіста «Укрзалізниці». Водночас, для українських чиновників «розвиток сфери» завжди є тотожним поняттю «витягнути зайві кошти з кишень громадян». Але це протирічить праву пасажира на якісне обслуговування та комфортні умови подорожі за адекватну ціну.

Вихід з положення нібито знайшли в розділенні поїздів на три класи: економ, стандарт и комфорт. Якщо людина бажає їхати в гідних умовах, то повинна бути готова платити більше, -- так вважають можновладці. А тим, хто економить, варто бути готовими до усіх «переваг» старих радянських вагонів. Але це варто розцінювати винятково як цинічний трюк – якщо у громадян ледве вистачає грошей на економ-клас, який сенс розповідати їй про всі плюси подорожі в нових вагонах? Більша ж частина вагонів, за поясненнями ЗМІ, буде відведена до класу саме «економ» і жодних змін не зазнає. Виявляється, замість того, щоб відремонтувати старі вагони до прийнятного стану, або системно замінити старі на нові, влада вдається до маніпуляцій. Вона вводить дискримінаційну щодо небагатих верств населення політику і через нібито витрати на сучасні вагони отримує «ексклюзивне» право підвищувати ціни.

З повагою, Експертна рада УЗСП

 

Далі пропонуємо Вам ознайомитися з матеріалами ЗМІ на цю тему

 

«Вартість квитків треба підняти удвічі — "Укрзалізниця".

"Укрзалізниця" заявляє, що 2019 року планує на чверть підняти вартість тарифів на перевезення пасажирів залізничним транспортом.

Про це повідомляє "Радіо Свобода".

При цьому в компанії наголошують: щоб зробити перевезення беззбитковими, вартість квитків потрібно підняти більш як удвічі, а тарифи на перевезення багажу – майже у 3,5 рази.

"Зміна тарифів на пасажирські залізничні перевезення закладена в кількісні припущення прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2019 рік і передбачена в розмірі 25%. "Укрзалізниця" готує пропозицію до Міністерства інфраструктури провести індексацію тарифів на перевезення пасажирів у два етапи, з 1 квітня на 12% і з 1 жовтня на 12%", – повідомила прес-служба компанії.

Якщо міністерство й інші причетні органи виконавчої влади підтвердять таку пропозицію, тарифи будуть проіндексовані у всіх категоріях поїздів і вагонів (крім вагонів першого класу поїздів Інтерсіті+), що курсують територією України, додали в "УЗ".

Крім того, з 1 квітня 2019 року індексується рівень тарифів на перевезення багажу і вантажобагажу на 25%.

"Залізничний транспорт несе значне соціальне навантаження через здійснення пасажирських перевезень за тарифами нижчими від економічно обґрунтованого рівня більш ніж у два рази, а також від перевезень пільгових категорій громадян, визначених чинним законодавством України", – заявляють у компанії» (epravda.com.ua).

 «Потяги в Україні поділять на три класи: хто буде їздити з комфортом

Пасажири зможуть вибрати, в яких умовах провести поїздку

Економ, стандарт і комфорт. Такі класи комфортності поїздів хоче ввести "Укрзалізниця". Вони будуть відрізнятися наявністю кондиціонера, біотуалету, новою постільною білизною і вартістю квитка.

Про свої плани змінити класи комфортності поїзда "Укрзалізниця" заявила рік тому. Проект змін тепер має затвердити Міністерство інфраструктури.

Ніяких старих радянських вагонів. Тільки нові купейні, капітально відремонтовані, або СВ-вагони з кондиціонерами і біотуалетами. Такими будуть поїзди класу "комфорт". Ще для пасажирів буде послуга повноцінного харчування, нова постільна білизна, холодильник і мікрохвильова піч. Ці потяги їздитимуть зі швидкістю від 70 км / год.

Якщо "комфортні" поїзди повинні бути віком не старше 10 років, то планка для складів "стандарт" - класу нижче - до 20 років. Спальні вагони будуть майже такими ж, як "комфортні", проте не буде гарантуватися розетка в кожному купе, а вік постільної білизни не буде обмежений шістьма місяцями. У плацкартних вагонах "стандарту" не буде ні кондиціонера, ні біотуалету. Їздити "стандартні" поїзди повільніше - до 70 км / ч.

З усіх інших поїздів старше 20 років зроблять "економ" -клас. Кондиціонер і біотуалет буде тільки в СВ-вагонах. У плацкартах і купе вагонах "економ" -класу будуть найнижчі умови комфорту.

До слова, середній вік вагонів "Укрзалізниці" - 31,8 року, а вагонів старше 20 років в "Укрзалізниці" 90%. Швидше за все, більшість поїздів стануть "економ" -класу, і в них нічого не зміниться.

Що буде з цінами на квитки? Зараз "Укрзалізниця" не може впливати на свої тарифи. Їх встановлює Кабінет міністрів. Коли вступлять в силу нові класи комфорту, "Укрзалізниця" сама буде визначати тарифи для "комфорту" і "стандарту". В "економ" -класі ціни встановлюватиме держава.

Вартість квитка на поїзд класу "комфорт" буде в два з половиною рази вище, ніж на поїзд класу "економ", заявив в ефірі "Радіо НВ" начальник департаменту пасажирських перевезень далекого прямування "Укрзалізниці" Олександр Красноштан.

Що отримають пасажири?

Коли купуєш квиток на поїзд, ніколи не вгадаєш, в які умови потрапиш. В "Укрзалізниці" зазначають, що класи комфортності створюють саме для пасажирів

Якщо Ви купуєте квиток можна буде вибрати умови поїздки. Або морально підготуватися, якщо вибору не буде.

"Купуючи квиток у поїзд класу" комфорт ", пасажир буде розуміти, за що він платить, тому зможе вимагати від обслуговуючого персоналу дотримання відповідних стандартів, а якщо вони не будуть дотримані - вимагати компенсації, аж до повного повернення вартості проїзду", - говорить Юрій Самойлов, головний редактор журналу "Український туризм".

За його словами, така класифікація існує в країнах Європи. Наприклад, в сусідній Польщі між Краковом і Варшавою курсують поїзди кількох категорій, наприклад, TLK, які можна умовно перекласти як "Дешеві залізні дороги", і "Супер експрес".

"Перший поїзд відстань в 315 км подолає приблизно за 5 годин, зупиняючись біля кожного стовпа, вагони там будуть 60-х років народження, і, крім сидячих місць (по 6 у кожному купе), ніяких послуг там не буде. Що стосується" Супер експреса ", то для цих поїздів використовуються нові склади Pendolino, крісла дуже зручні, а на борту доступний цілий ряд послуг - від безкоштовних напоїв і тістечок до свіжої преси та швидкісного інтернету. Відповідно, вартість квитка в поїзді TLK за вказаним маршрутом складе близько 50 злотих у другому класі, а на Pendolino - око про 120 злотих ", - розповідає Юрій Самойлов.

За даними Держкомстату України, на кінець 2017 року Україні налічувалося 80 пасажирських вагонів до 8 років і 340 вагонів від 9 до 15 років. Всього в парку "Укрзалізниці" більше 3000 вагонів. При цьому кількість тепло- і електровозів у віці до 8 років склало 92 одиниці. Саме на цей рухомий склад і буде поширюватися класифікація "комфорт", відзначає старший економіст Центру економічної стратегії Оксана Затворницький.

Більшість поїздів може стати "економ" -класу. Існує велика ймовірність, що в поїздах комфортніше не стане. З огляду на, що вагони зношені більш, ніж на 90%, левова їх частка стане "економ" -класу: так "Укрзалізниця" зніме з себе відповідальність за те, що вагони занадто старі, або за відсутність кондиціонерів - адже це "економ" -клас .

Щоб купити один новий вагон, "Укрзалізниці" треба 20 млн грн. Капітальний ремонт обійдеться трохи дешевше - в 8,5 млн грн, каже Ярослав Пилипчук, експерт напряму "Інфраструктура майбутнього" Українського інституту майбутнього. За 27 років "УЗ" купила за свій рахунок лише 500 вагонів. Для проведення реформи потрібні 1500. У держкомпанії збираються закупити стільки вагонів за п'ять років.

"Я не бачу дорожньої карти, де" Укрзалізниця "буде брати гроші. Я думаю, що в вагонах зроблять мінімальний ремонт і введуть класи. І, по факту, незначні покращення видадуть за комфортні умови ", - зазначає Пилипчук.

За словами Олександра Красноштана, проект змін уже знаходиться в Міністерстві інфраструктури. Як тільки відомство його затвердить, класи відразу ж введуть. З боку "Укрзалізниці" вже все готово. »(" Сегодня ").

Лого