We are now
55 404
counter in
real-time mode
"Drive Ukraine 2030": ідеї від громадянського суспільства

"Drive Ukraine 2030": ідеї від громадянського суспільства

Сьогодні ГО «Українська організація захисту споживачів послуг» взяла участь у круглому столі з громадського обговорення Плану заходів на 2019-2021 роки з реалізації Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року, на який нас було запрошено Міністерством інфраструктури України під керівництвом Володимира Омеляна.

Ми вручили пропозиції від імені президента нашої Асоціації Олега Тітамира -- до Плану заходів заступникові міністра інфраструктури України з питань європейської інтеграції Вікторові Довганю. Ознайомившись із Національною транспортною стратегією України до 2030 року та проектом Плану заходів на 2019-2021 рр., УЗСП вважає за необхідне:

  -- Долучити до Плану заходів забезпечення будівництва кільцевих доріг навколо столиці і обласних центрів – для недопущення транзиту високогабаритного вантажного транспорту через території міст, неприпустимості руйнування дорожної міської інфраструктури, підвищеної небезпеки на дорогах і погіршення екологічного стану. Пропонуємо розробити централізовану програму і план будівництва об’їзних доріг у великих містах -- за диференційованого фінансування з центрального і місцевих бюджетів – до 2025 року;

-- Внести до Плану заходів – розробку цільової програми щодо поетапного переходу муніципального громадського транспорту на електротранспорт; здійснення поступової заміни маршрутних автобусів на електробуси (до 2027 року), а також доповнити План заходів – пунктом щодо розробки комплексу економічних, податкових, митних, екологічних та інших стимулів для переходу автовласників на електромобілі;

 -- Пропонуємо доповнити План заходів пунктом про впровадження інтелектуальних транспортно-регулювальних систем на основі машинного навчання і штучного інтелекту – для автоматизованого керування й раціонального розподілу руху транспортних засобів спочатку в столиці (модельний проект), а пізніше – в обласних і районних центрах та великих містах України (до 2030 року). У Києві це має бути впроваджено в рамках ініціативи “Kyiv Smart City”.

Круглий стіл проходив у Міністерстві інфраструктури України – за участю керівництва транспортного відомства, представника від ВР в особі народного депутата Андрія Лопушанського, представників донорських структур Європейського Союзу та громадських організацій.

Заступник міністра інфраструктури України Віктор Довгань зазначив, що План заходів на 2019-2021 роки з реалізації Національної транспортної стратегії України спрямований на комплексну реалізацію мети Стратегії (її ще називають “Drive Ukraine 2030”). Вона є унікальною для України і полягає у створенні інтегрованого до світової транспортної мережі безпечно функціонуючого та ефективного транспортного комплексу України, якнайповнішому задоволенні потреб населення у перевезеннях та покращенні умов ведення бізнесу для забезпечення конкурентоспроможності та ефективності національної економіки. Національна транспортна стратегія є важливим компонентом щодо імплементації Угоди про асоціацію з ЄС.

Керівник проекту ЄС «Підтримка впровадження Угоди про Асоціацію з ЄС та Національної транспортної стратегії» Жером Блюшо наголосив на тому, що всі напрями і компоненти Стратегії мають бути вимірювані конкретними показниками і результатами на 3-ох рівнях: базові дії; індикатори результатів і глобальні показники. План заходів грунтується на 4-ох основних напрямках. Це – конкурентоспроможна та ефективна транспортна система; інноваційний розвиток транспортної галузі та глобальні інвестиційні проекти; безпечний для суспільства, екологічно чистий та енергоефективний транспорт; безперешкодна мобільність та міжрегіональна інтеграція. Пан Блюшо також зазначив, що для фінансування транспортної галузі недостатньо коштів платників податків, тому тут є пріоритетними залучення інвестицій від приватного бізнесу, міжнародних донорських програм, від впровадження концесійних моделей – для реалізації масштабних інфраструктурних та інноваційних проектів і програм.  

Наша Асоціація вважає реалізацію Національної транспортної стратегії як один із пріоритетів розвитку держави. Тому, відкритість Міністерства інфраструктури до ідей і пропозицій від громадських організацій стане запорукою успішної реалізації Плану заходів до Стратегії.