We are now
51 715
counter in
real-time mode
Наше звернення до держструктур! Споживач має право оглянути посилку перед оплатою!

Наше звернення до держструктур! Споживач має право оглянути посилку перед оплатою!

Колеги, друзі, члени організації! Вчора ми опубліковали пост про скандальну заборону Укрпошти на огляд фізичними особами посилок. Матеріал викликав значний резонанс серед громадян, за добу ми отримали десятки листів та звернень з цієї теми – в тому числі, від численних жертв махінацій інтернет-магазинів, котрі отримали неякісні товари та змушені були за них заплатити. Отож, робимо висновок, що тема актуальна, оскільки «Укрпошта» порушує права споживачів, змушуючи платити за «кота в мішку». Саме тому, Українська організація захисту прав споживача змушена відправити відкриті листи в Антимонопольний комітет УкраїниДержпродспоживслужба та повторний лист – власне, до Укрпошти, на ім’я в.о. генерального директора Igor Smelyansky - Ігор Смілянський. Сподіваємося на конструктивний діалог та на те, що врешті-решт права споживачів будуть захищені!

Далі для ознайомлення наводимо текст листа.

"Просимо Вас прокоментувати ситуацію, що склалася на «Укрпошті» в зв'язку із забороною отримувачам (фізособам) оглядати посилки і перевіряти їх вміст на наявність дефектів і справності товару, що прийшов післяоплатою від інтернет магазину у відділенні «Укрпошти» перед оплатою посилок. На наш погляд, своїми діями, точніше, бездіяльністю, Укрпошта підриває основи інтернет-торгівлі, і порушує права споживача, зокрема — право отримати справний і якісний товар від продавця. Ми вважаємо, що в даному випадку Укрпошта, беручи повну оплату з покупця за товар, а також отримавши з цього платежу свою комісію, вступає в договірні відносини між продавцем (магазином) і покупцем (фізособою) і несе повну відповідальність за надання покупцеві якісного товару.

Порушені права споживача послуг в частині: 
Розділ 2 - Закону про захист прав споживачів
Стаття 4. Права та обов'язки споживачів
1. Споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на:
Отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (робіт, послуг);

Укрпошта є основним, а в багатьох випадках (територія селищ і сіл) і єдиним оператором, який доставляє посилки і бандеролі населенню. Ми вважаємо, що Укрпошта, як монополіст в цій сфері послуг, зобов'язана вжити всіх заходів до усунення недоліків з доставки посилок і бандеролей фіз. особам, а саме -- в галузі надання права одержувачу оглядати перед оплатою товар і перевіряти його працездатність!
Звертаємося до вас з проханням оцінити дану ситуацію, що склалася і дати нам оперативну відповідь.

З повагою, президент ГО «Українська організація захисту споживачів послуг» 
Олег Титамир