Нас вже
52 298
лічильник в режимі
реального часу
Квитанція про оплату в банку - радянський атавізм відходить у минуле?

Квитанція про оплату в банку - радянський атавізм відходить у минуле?

Дуже типова ситуація -- при наданні судових (позов до суду) або адміністративних послуг та відшкодування держмита або судового збору, від вас вимагають квитанцію про оплату з фінустанови. Ще й з мокрою печаткою! При тому, що, наприклад, банки не видають квитанцій з мокрими печатками -- це вважається атавізмом. При такому проханні на вас подивляться з подивом. Якщо клієнт буде просити дуже наполегливо, іноді банки можуть піти йому назустріч. Однак, працівникам держорганів абсолютно все одно, що світ йде семимильними кроками до діджіталізаціі. Модель чиновницької «паперової тяганини» так міцно вросла в українське суспільство, що ліквідувати її буде вкрай складно!

Саме це завдання поставив перед собою Міністр Кабінету Міністрів України Дмитро Дубілет. Він хоче допомогти громадянам і позбавити їх від необхідності носити цілі стоси паперів (кожен з яких ще й складно отримати!) для вирішення будь-якого, навіть елементарного адміністративного питання. Пан Дубілет сказав, що через 1-3 місяці буде запущений сервіс, який допоможе пред'являти квитанції про оплати в електронному вигляді. Передбачається, що банки підключаться до даної системи, в ній зареєструються користувачі -- і в держустанові достатньо буде ввести в смартфоні номер квитанції. Система сама підтягне потрібний документ, його можна буде пред'явити в режимі онлайн. За словами Міністра, скоро в Кабміні буде розглядатися постанова, яка зобов'яже держоргани і суди переглянути процедуру прийому документів. І пред'явлення електронної квитанції буде досить.

Незважаючи на те, що анонсований сервіс буде відносно простим, все ж виникають питання до його реалізації. Наприклад, чи будуть достатньо захищені особисті дані користувачів? Адже все, що стосується банківської сфери та ІТ- продуктів, необхідно дуже ретельно перевіряти перед запуском! А до державних онлайн-сервісів часто виникають претензії. Згадати хоча б муки столичної влади і киян з єдиним електронним квитком або періодичні сбої в системі «Приват 24» -- коли покупці не могли розплатитися карткою в ряді супермаркетів. Цілком можливо, що авральні темпи реалізації ряду проектів «держава в смартфоні» можуть обернутися для користувачів різними неприємними сюрпризами.

На наш погляд, в даному випадку категорично не можна чинити «традиційно» -- запускати недосконалу платформу, а недоробки виправляти вже в процесі використання. Цікаво, чи можливо, коли-небудь, щоб в Україні новий Діджитал-продукт запрацював в термін і якісно? Поки що, на жаль, не дуже віриться.

З повагою, Експертна рада УЗСП

Далі пропонуємо ознайомитися з матеріалом ЗМІ:

«Дубілет предлагает позбавіті українців необхідності пред'являті чиновникам чеки про оплату

Министр Кабінету міністрів Дмитро Дубілет анонсував запуск через один-три місяці сервісу, Який дасть змогу позбутіся необхідності пред'являті в офіційніх установах квитанцію про оплату.

"Ми Плануємо запустіті сервіс, Який дасть змогу позбутіся такого явіща, коли чиновники вімагають у громадян квитанцію про оплату (часто ще й з мокрою печаткою)", - написавши Дубілет у п'ятницю.

Банки зможуть підключітіся до відповідного порталу через АPI, а корістувачеві нужно буде ввести номер квитанції, после чого вона з'явиться на екрані; ВІН зможите такоже скачать ее з накладення Електронний цифровий підпісом, пояснивши Дубілет.

"Отже, ви зможете провести платіж у Приват24, monobank або ІНШОМУ банку, отріматі номер квитанції та відразу Показати ее чиновнику ... Ми ухвалімо ухвалив, яка зобов'яже всі держорганах переглянутися свои процедури и не Вимагати паперової квитанції", - зазнача министр.

"До речі, цею сервіс Знадоби и приватному бізнесу. Бо ж часто квитанції благаючи не только чиновники.

З Огляду на ті, что сам сервіс відносно простий, а регулювання відбувається на Рівні Кабміну, а не Парламенту, я розраховуйся, что ми его запустімо течение 1-3 місяців ", - написав Дубілет».

Лого