Нас вже
55 405
лічильник в режимі
реального часу
У вашому фіскальному чеку цього пункту немає? Представника бізнесу можна притягти до відповідальності!

У вашому фіскальному чеку цього пункту немає? Представника бізнесу можна притягти до відповідальності!

У вашому фіскальному чеку цього пункту немає? Представника бізнесу можна притягти до відповідальності!


Відповідно до ст. 3 Закону № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" зі змінами та доповненнями представники бізнесу зобов'язані надавати свої послуги лише через РРО (термінали), причому вони мають бути

-зареєстровані

-опломбовані у встановленому порядку

-переведені у фіскальний режим роботи

Створювати паперові чеки та видавати їх споживачам представники бізнесу зобов'язані, ми неодноразово робили на цьому акцент у наших постах та публікаціях. Адже у разі виникнення спірної ситуації з продавцем, чек чи будь-який інший платіжний документ стане для споживача можливістю повернути свої гроші або замінити товар.


Ще раз, для споживачів: завжди просіть чек або інший документ, який підтверджує, що ви справді купили той чи інший товар (оплатили послугу). Зберігайте цей документ до того моменту, поки не перевірите товар і не переконайтеся, що він вам підходить і він справний.


Закон говорить нам про те, що "розрахунковий документ - це документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій щодо видачі готівкових коштів власникам електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлі валютними цінностями у готівковій формі, створеній у паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених Законом № 265, зареєстрованим у встановленому порядку РРО або ПРРО , або заповнений вручну (ст. 2 Закону 265).


Форма та зміст розрахункового документа встановлені Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 (із змінами, внесеними наказами Міністерства фінансів України від 18.06.2020 № 306 та від 08.06.2010). 329) (далі – Положення № 13).


Тобто, якщо документ не відповідає чітко прописаній та встановленій Законом формі, його не розцінюють як розрахунковий. І ви як споживач маєте право вказати на це продавцю або навіть притягнути його до відповідальності.


Так, наприклад, пункт 2 розд. ІІ Положення № 13 свідчить, що фіскальний касовий чек за формою № ФКЧ-1 додаток 1 до Положення № 13 повинен містити обов'язкові реквізити, зокрема, цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої (зазначається у випадках, передбачених чинним рядок 9 фіскального касового чека).


Встановлені у Положенні № 13 вимоги щодо змісту розрахункових документів визначають обов'язкові реквізити розрахункових документів/електронних розрахункових документів. Якщо в цьому документі не вистачає хоча б одного з обов'язкових реквізитів, та (або) не дотримано сфер призначення, такий документ не вважається розрахунковим (п. 3 розд. 1 Положення № 13).


За порушення цих вимог передбачено відповідальність у вигляді фінансової санкції згідно з п. 1 ст. 17 Закону № 265 у разі встановлення протягом календарного року під час перевірки факту, зокрема, невидачі (у паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання РК на окремому господарському об'єкті такого суб'єкта господарювання за рішенням контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у розмірі:


- 100% вартості проданих із порушеннями, встановленими п. 1 ст. 17 Закону № 265, товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше;


- 150% вартості проданих із порушеннями, встановленими п. 1 ст. 17 Закону № 265, товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення.


Відповідно до ст. 26 Закону № 265 посадові особи та працівники торгівлі, громадського харчування та сфери послуг притягуються до адміністративної відповідальності контролюючими органами.


Відповідно до ст. 155 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, - тягне за собою накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від двох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та на посадових осіб - від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.


За дії, вчинені особою, яка протягом року була залучена до адміністративного покарання за такі ж порушення, - тягне за собою накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та на посадових осіб - від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.


Справи про адміністративні правопорушення, передбачені, зокрема, ст. 155 прим. 1 КУпАП розглядають судді районних, районних у місті, міських чи міських.судів відповідно до ст. 221 КУпАП.


За матеріалами ДПС

Лого