Нас вже
52 318
лічильник в режимі
реального часу
Чому банки дискримінують власників ID-паспортів?

Чому банки дискримінують власників ID-паспортів?

Виявляється, у громадян, які отримали новий тип паспорта у вигляді ID-карти, виникають проблеми на різних рівнях. Нагадаємо, що нові документи сьогодні мають вже більш, як 2 млн 700 тисяч українців. У ряді банків їм не відкривають рахунки, так як фінустанови досі так і не обзавелися спеціальними пристроями для ідентифікації даних е-паспорта. І це - незважаючи на те, що часу у керівництва банків було більш ніж достатньо: ID-паспорта держава почала видавати громадянам ще в 2016 році.

У той же час українці стикаються з труднощами не тільки в банківських установах. Наприклад, коли потрібно підтвердити місце реєстрації, у багатьох власників нових паспортів вимагають додатковий «папірець» - виписку про реєстрацію місця проживання. Також, подібна бюрократична тяганина може виникнути при покупці-продажі нерухомості, при поселенні в гуртожиток і навіть при прийомі на роботу і на виборах. У багатьох випадках людині потрібно витрачати свій час для відвідування центру адміністративних послуг.

У цьому контексті хотілося б звернути увагу на одну системну проблему в нашій державі, яка псує життя чималій кількості громадян. В Україні дуже часто спочатку впроваджують якесь нововведення, а потім гарячково створюють умови, щоб воно працювало. Спочатку приймають законодавчу норму, і громадяни не знають, як з нею жити, і лише потім починаються роз'яснення держорганів (наприклад, в податковій) - причому, не завжди виразні.

Випадок з ID-паспортами - це як раз з цієї серії. Той же Нацбанк виявив проблему тільки сьогодні - коли споживачі просто-таки завалили регулятора скаргами. По хорошому, чому б з самого початку впровадження ID-паспорта не зобов'язати всі банки обзавестися зчитують пристроями, забезпечивши ними всі відділення? Те ж саме - і в інших сферах. Якщо Державна міграційна служба говорить про те, що ID-паспорт - легітимний документ для всіх, то на всіх рівнях потрібно карати гривнею державних і бізнес-функціонерів, які вимагають додаткові «папірці» до базового документу.

З повагою, Експертна рада УЗСП


Далі пропонуємо вам ознайомитися з матеріалом на цю тему, опублікованому в онлайн-виданні "UBR":


«В українців з ID-паспортами залишилися проблеми з відкриттям банківських рахунків. лБанкі НЕ оснастили всі свої відділеннями спеціальними пристроями, що зчитують інформацію з ID-карт, тому людям як і раніше доводиться носити з собою довідки в паперовій формі. Про це йдеться в телеграмі Нацбанку №57-0007 / 39039, яка виявилася в розпорядженні UBR.ua. Документ підписав директор департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку НБУ Олександр Яблунівський.

«У Національний банк продовжують надходити скарги від громадян-клієнтів банків або потенційних клієнтів, які звертаються в банки для відкриття рахунків, на відсутність у відділеннях банків пристроїв для зчитування інформації з безконтактного електронного носія ID-карти», - йдеться в документі.

У ньому ж регулятор нагадав про свої вимоги до підопічних закупити зчитувальні пристрої для всіх відділень. Чиновники нагадали, що ID-паспорта стали видавати в Україні ще в далекому 2016 році, і була маса часу для адаптації до них. «Слід врахувати, що число громадян, які отримують ID-карти, постійно збільшується, а з часом такі особи будуть переважати серед клієнтів. Так що питання належного обслуговування банками клієнтів з ID- картками вимагає невідкладного вирішення », - підкреслюється в телеграмі Нацбанку.

Регулятор зажадав від підопічних до 12 серпня 2019 року звіт за трьома пунктами:

1. статистику за загальною кількістю філій і відділень банку, оснащених обладнанням для зчитування інформації з ID-карти;

2. дані про загальну кількість філій і відділень банку, в яких відсутні пристрої для зчитування інформації з ID-карти;

3. проблематику (з переліком питань технічного, організаційного характеру) забезпечення банківських точок потрібними для ID пристроями ».

Лого