Нас вже
52 567
лічильник в режимі
реального часу
«Інтернет»-шахраї: як обманюють українців?

«Інтернет»-шахраї: як обманюють українців?

«Українська організація захисту прав споживачів» щодня працює зі скаргами і запитами десятків українців. Більш того, ми неодноразово висвітлювали цю тему в ЗМІ. Справа в тому, що останнім часом почастішали звернення громадян з приводу інтернет-шахрайства, причому, навіть відомі торгові платформи на зразок «Prom.ua» не завжди здатні захистити своїх клієнтів від шахраїв! На жаль, частина провини за це лежить не тільки на платформі, але і на самих споживачах - вони схильні «вірити на слово» і підкорятися вимогам продавця. А багато хто з них, звичайно, ласі на таку «легку здобич»! Наприклад, зловмисники можуть запросити «солідний» завдаток за товар (або навіть 100% передоплату) і спритно залишити клієнта ні з чим (або повернути мінімальну суму, яка не відповідає відданій). Вони просто пропадають, не відповідають на дзвінки і змінюють адреси! Як же вберегти себе від подібних неприємних випадків?

По-перше, необхідно замовляти і купувати товари тільки через офіційний ресурс. У разі конкретної платформи «Prom.ua», ресурс працює за принципом ринку, на ньому можуть продавати свої товари абсолютно різні інтернет-магазини. І, якщо клієнт оплачує покупку через «Prom.ua», то платформа виступає таким собі «гарантом угоди». Деякі ж користувачі намагаються збити ціну, «обходячи» «Prom.ua» --- на жаль, такі експерименти далеко не завжди закінчуються вдалою операцією.

Пам'ятайте: зв'язавшись з продавцем безпосередньо, ви, можливо, і виграєте в грошах, проте, втратите будь-які гарантії. В даному випадку офіційна платформа не бере комісію за операцію, але і ніяк не відповідає за те, чи доставили вам ваше замовлення, чи гарної воно якості та ін. Читайте між рядків: якщо ви «попадете» на інтернет-шахрая, рітейл- платформа не стане на ваш захист і юридичних важелів для повернення грошей у вас не буде. Ще один тонкий момент: краще користуватися послугами сертифікованих продавців, адже саме це -- компаніі з високим рівнем сервісу. Також той чи інший магазин можна перевірити в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (ФОП) -- ці дані дадуть вичерпну інформацію про магазин.

 Надійним «маркером» також можуть стати напівпорожні, занедбані або, навпаки, занадто «свіжі» соціальні мережі обраного інтернет-магазину. Наприклад, якщо у сторінки тисячі підписників, але вкрай мало «лайків» або «коментарів», швидше за все, використовувалася накрутка і так звані «боти». А ось якщо наглядачів не дуже багато, але сторінка при цьому «жива», з питаннями і відповідями, ймовірно, магазину можна довіряти. До речі, коментарі та відгуки теж багато чого можуть розповісти про продавця: якщо вони все, як один, позитивні, це тривожний дзвіночок. Або власник бізнесу погані відгуки старанно чистить, або купує собі тільки хороші, залишаючи всіх «незадоволених» буквально «за бортом» наодинці зі своїми проблемами і фінансовими втратами.

Далі, щоб убезпечити себе, вже на етапі спілкування з продавцем скріньте і записуйте всі дані. Як відомо, «скріни не горять», вони можуть допомогти вам добитися правди, якщо трапляється «бізнесмен»-шахрай. Можна ненав'язливо повідомити співрозмовнику, що ви зберігаєте інформацію -- можливо, це «відіб'є» у нього полювання обманювати вас. Оплату ж за товар краще проводити вже після отримання та огляду речі в відділенні пошти - саме так вас вкрай важко стане обдурити в інтернеті.

З повагою, Експертна рада УЗПУ

Далі пропонуємо ознайомитися з матеріалом ЗМІ:

«Небезпечні покупки на Prom.ua: як українці масово стають жертвами шахрайства

Замовив дитячі меблі через популярний сервіс Prom.ua та залишився без грошей і товару. А коли спробував попередити інших довірливих покупців, адміністрація сайту видалила негативну інформацію. З такою ситуацією зіткнувся киянин Євген, якого замовлення неіснуючої меблів обійшовся в 7 тис. Грн. Він здивований, чому популярна майданчик не поспішає захищати покупців.

Ми з'ясували, що випадок з Євгеном - не єдиний. Як шахраї "кидають" жертв через популярний сайт, що говорять в Prom.ua та як уберегтися від покупок повітря в інтернеті - розбиралися журналісти OBOZREVATEL.

Звернувся в кіберполіції

Євген звернувся до редакції OBOZREVATEL, щоб попередити українців про шахрайство, жертвою якого він став. Розповів, що сайт Prom.ua вибрав не випадково - повірив рекламних слоганів про надійність.

"На початку жовтня дружина на сайті знайшла дитячі меблі, але у нас були нестандартні розміри. Ми списалися з продавцем, поговорили. Також я прочитав про них відгуки, в яких було все добре. І після цього продавець запропонував відправити йому на карту завдаток - 7 тис. грн. А вже готовий комплект обійшовся б у 20 тис. грн. " - розповів подробиці Євген.

За його словами, далі продавець довго "робив меблі", надсилав нерозбірливі фотографії. А останнім терміном, коли замовлення буде готовий, назвав 13 грудня 2019 го. Але і тоді довгоочікувані шафки не були готові. Тоді Євген запропонував повернути гроші, і в середині січня представник фірми переслав йому 1 тис.грн.

"Я звернувся в Prom.ua, написав їм про те, що сталося. А на сайті меблевої фірми залишив відгук. Грошей повернути не просив, запропонував перевірити цю контору, щоб такого більше не повторилося. І спочатку представники інтернет-майданчики повели себе коректно. Але пояснили: так як угода був оформлений не через їх сайт, нічим допомогти не можуть. І перший відгук, який я написав про ці меблевиків, якийсь час було видно покупцям. Але потім він пропав ", - розповідає Євген.

Всі спроби з'ясувати - чому його попередження видалили, адже питання не вирішене, не увінчалися успіхом. Пояснили, що угода була полягає не через сайт, тому ніяких претензій бути не може.

"Але ж сайт розміщений був на їхньому майданчику. До того ж я Prom.ua надав всі переписки, чек, підтвердження. При цьому я бачив ще один негативний відгук, а й він зник з сайту. Таке враження, що майданчик підчищає незадоволені відгуки клієнтів . я не міг замовити фізично через них, тому що у мене інші розміри. Зараз я звернувся в кіберполіції ", - обурений Євген.

Оновлено: 7 лютого Євген повідомив нам, що після публікації OBOZREVATEL продавець вийшов з ним на зв'язок і повернув гроші.

Скаржаться на видалення відгуків

При цьому в мережі описані сотні подібних Євгену ситуацій. Наприклад, на сайті Otzyvua з 1,5 тис. Коментарів про роботу Prom.ua - майже тисяча негативних.

"Був куплений товар і оплачений по 100% передоплаті на карту Приват. Замість бренду, який вказаний на фото, приїхав якийсь лівак. Написав поганий відгук продавцеві, який надіслав липу, щоб попередити інших покупців. А служба підтримки SKK відгук видалила без пояснень ", - написав у січні Дмитро.

Відгуки покупців на будь-якій торговельній площадці необхідні покупцям, щоб прийняти правильне рішення. Але на Prom.ua такі відгуки, як виявилося, просто видаляються службою підтримки. Всі мої відгуки були на основі реальних замовлень через кабінет покупця. Спочатку їх просто не публікували. Після мого звернення в службу підтримки з питання, чому з мого кабінету на сайті зникли не лише ці самі відгуки, але і замовлення, за якими вони були зроблені, мені відповіли, що все прекрасно, все опубліковано ", - пише користувач, яка представилася Ніною 

Лого