Нас вже
51 716
лічильник в режимі
реального часу
Нове маркування продуктів – чого очікувати українцям?

Нове маркування продуктів – чого очікувати українцям?

2 серпня в Україні набув чинності закон «Про основні засади та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції». Його було ухвалено ще наприкінці минулого року, але лише зараз він остаточно «закріпився» в законодавстві. В основному, експерти визнають цю ініціативу досить позитивною. Йдеться про надання точної та вичерпної інформації щодо продуктів на їх упаковках (шрифт має бути чітким та контрастним, алергенні продукти – виділені, вказані допоміжні компоненти, а не лише основні тощо) та впровадження суворих штрафів для несумлінних виробників (62 595 грн. для юросіб або 41 730 грн. для фізосіб). Але, як і завжди, не обійшлося без «підводних каменів».

По-перше, згідно з новими правилами, при маркуванні продуктів зі строком зберігання більше 18 місяців, буде вказано лише рік, до якого треба вжити продукт. Споживач не зможе точно зрозуміти, йде мова про початок або кінець року – а це може призвести до серйозних харчових отруєнь.

По-друге, хоч закон и починає діяти вже в серпні, у виробників є ще три роки, щоб перейти на нові правила. Читаймо між рядків – ще мінімум три роки українців можуть дурити неправдивими або нечіткими етикетками! І жоден штраф не погрожує виробнику – він же, нібито, «адаптується». А фактично – продовжує труїти українців неякісною продукцією за їхні ж гроші. До речі, за три роки виробники цілком здатні знайти способи, як «обійти» дані заборони – це також варто мати на увазі.

Отже, з нетерпінням чекаємо остаточного впровадження даного закону та сподіваємося, що Держпродспоживслужба (саме вона контролюватиме виконання нових вимог і накладатиме штрафи) буде сумлінно виконувати свої обов'язки. Поки що ж можемо лише порадити українцям уважно вивчати маркування та не соромитись питати у продавців все, що насторожує в їжі – лише так можна захиститись від тотального «продуктового» обману.

З повагою, Експертна рада УЗСП

Далі пропонуємо ознайомитися з матеріалом ЗМІ:

«Нові правила маркування продуктів запрацювали в Україні: що зміниться

Виробникам відведено три роки, щоб перейти на нові стандарти інформування клієнтів.

Відсьогодні, 6 серпня, в Україні поступово будуть змінюватися етикетки товарів у магазинах, тому що починають діяти нові правила маркування харчової продукції.

До цього моменту етикетка могла бути написана такими малими літерами, що її неможливо було прочитати, а інформація про продукт могла бути неповною. Тепер таких проблем у покупців не має бути, йдеться у сюжеті "Сніданку з 1+1".

 Отже: інформація про харчовий продукт тепер має бути точною, достовірною та зрозумілою для покупця. Це основний принцип нового закону. Навіть реклама харчів має бути правдивою та доведеною. Та все ж особлива увага буде до етикетки, яка має не плутати покупця, а допомагати у виборі.  Шрифт буде чітким, розбірливим і контрастним. Інформація про продукт має бути лише українською мовою. Переклад - за бажанням виробника.

Так само виробники мають збільшити шрифт на упаковках, обрати для літер контрастний колір та прибрати усі картинки або інші графічні елементи, які заважають читати. Інгредієнти-алергени будуть виділені окремо шрифтом або кольором. Якщо у вас алергія на арахіс, соєві боби або молоко – одразу зрозумієте, чи варто купувати продукт. Інформація повинна бути всюди. Дізнатися склад купленого споживач тепер може всюди. Якщо продукт нефасований у супермаркеті, наприклад, борошно, то склад має бути вказаний на мішку, або на окремому стенді поруч.

За кригу не платимо. Часто купуєте заморожені продукти? Для вас гарна новина - тепер за кригу платити не доведеться, бо маса харчів, вкритих крижаною глазур'ю буде вказуватися без урахування льоду.

Термін придатності – по-новому. Термін придатності буде називатися по-різному. Наприклад, з’явиться маркування "Краще спожити до…". Це буде означати що продукт, наприклад – кава, ковбаса або сир – за правильного зберігання ще можуть бути вжиті без шкоди для здоров'я після цієї дати. А продукти, які зберігаються ще довше, наприклад - цукор, сіль, міцний алкоголь або жувальна гумка – можуть взагалі бути без терміну придатності. Це вирішує виробник. Закон набув чинності від 6 серпня. Нові етикетки та правила виробники будуть впроваджувати поступово. На це є три роки» («УНІАН»). 

Лого