Нас вже
45 924
лічильник в режимі
реального часу
Приховані послуги мобільних операторів - куди діваються гроші ?!

Приховані послуги мобільних операторів - куди діваються гроші ?!

Мало хто в сучасний час обходиться без мобільного телефону, - і мобільні оператори цим охоче користуються в своїх прихованих цілях, які зовні виглядають цілком законними. Деякі послуги абонентам підключають без їх згоди (іноді навіть без відома!) І стягують додаткову плату. Причому, за рік збитки українців від "прихованих" послуг складають не менше 100 млн грн.! Так чи інакше, така «хитра» методика мобільних монополістів порушує права споживача, адже він не повинен платити за непотрібні для нього послуги. В Офісі ефективного регулювання повідомляють, що IT-сектор вже напрацьовує пропозиції по законодавству для вирішення даної проблеми. Але поки «суд та діло», мобільні оператори і далі нав'язують споживачам свої непотрібні послуги. І українці продовжують платити за гороскопи, передбачення долі або анекдоти.

Але на цьому хитрощі мобільних операторів не закінчуються. Так, Антимонопольний комітет України розглядає зараз справу щодо зменшення термінів дії тарифів. Справа в тому, що оператори мобільних послуг Київстар, Lifecell і Vodafone недавно скоротили термін дії ряду тарифів до чотирьох тижнів (28 днів) - замість місяців. Через це клієнти платять не за 12 місяців, а за 13. Таким чином, оператори додали клієнтам додатковий місяць в році, за який треба платити! На даний момент від представників компаній очікують адекватних пояснень щодо цих сумнівних «нововведень». Адже дії мобільних операторів мають всі ознаки монопольної змови з метою незаконного збільшення прибутку.

На наш погляд, дані схеми необхідно якомога швидше прикрити, застосувавши відчутні штрафні санкції - щоб в майбутньому «неповадно було». Дуже важливо, щоб в подальшому Антимонопольний комітет перманентно контролював діяльність мобільних операторів, а не активізувався лише тоді, коли хитрощі і бізнес-апетити операторів стають кричущими. На наш погляд, будь-які зміни в тарифікації слід перевіряти на правомірність, а також - враховувати думки експертів про ту чи іншу новації.

З повагою, Експертна рада УЗCП

Далі пропонуємо ознайомитися з матеріалом ЗМІ:

"Українці щорічно платять мільйони за приховані послуги мобільних операторів

Українці щорічно платять мобільним операторам мільйони гривень за контент-послуги, які не замовляли. Про це повідомляє Офіс ефективного регулювання в Facebook.

"Зникають гроші з мобільного рахунку, і ви не розумієте, куди? Можливо, кошти "тануть" саме через контент-послуги – мелодії, гороскопи, анекдоти? Обсяги продажів таких послуг зростають з кожним роком. За нашою оцінкою, сукупний дохід від них у 2017 році перевищив 1 млрд грн! Визначити, яка частина оплачених контент-послуг насправді не замовлялася споживачами, доволі складно. Однак, навіть якщо припустити, що таких 10%, то збитки споживачів складають не менше 100 млн грн на рік" , - наголошується в повідомленні.

Проблему визнає і регулятор - Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації. У своєму звіті за 2018 рік вона вказує, що підключення операторами контент-послуг без згоди абонентів було однією з двох основних проблем в 2018 році (друга - відсутність тарифних планів без інтернету).                 "Про зростання масштабу проблеми свідчить і динаміка відповідних скарг абонентів: у порівнянні з 2016 роком їх кількість в 2018-му зросла в п'ять разів!" - додали в Офісі ефективного регулювання.

Як повідомлялося, Антимонопольний комітет України проводить розслідування в зв'язку з тим, що три найбільші мобільні оператори країни скоротили термін дії ряду тарифів з календарного місяця до чотирьох тижнів або 28 днів". (biz.nv.ua )

 "Компанії мобільного зв'язку підозрюють у незаконному підвищенні тарифів. Що перевірить Антимонопольний комітет

Київстар, Lifecell та Vodafone Україна підозрюють у підвищенні тарифів. Антимонопольний комітет почав розслідування зміни розрахункового періоду в тарифних планах. Про це – у сюжеті Радіо НВ.

У повідомленні комітету йдеться, що три найбільших мобільних оператори країни скоротили термін дії ряду тарифів з календарного місяця до чотирьох тижнів або 28 днів. Комітет направив операторам вимоги для з'ясування правомірності таких нововведень і донесення їхнього змісту до абонентів.

Як розповів голова Антимонопольного комітету Юрій Терентьєв, в АМКУ бажають побачити економічне обгрунтування зміни тарифів. Він зауважив, що розслідування проводиться задля того, аби з'ясувати, чи не має змови серед операторів і чи не вводять вони в оману своїх клієнтів.

"Ми вивчаємо питання з точки зору двох позицій: чи існує антиконкурентна узгодженість у діях операторів і чи не вдаються вони до дій, які можуть бути кваліфіковані, як не добросовісна конкуренція", - повідомив Терентьєв.

Терентьєв додав, що за порушення цих вимог передбачені суттєві штрафні санкції. Він зазначив, що не хотів би зараз робити на них акцент, аби уникнути спекуляцій у публічному просторі.

На офіційному сайті Київстар повідомляється, що вартість тарифу Київстар 4G Онлайн - 75 грн за 4 тижні. На сайті компанії Vodafone Україна зазначається, що вартість тарифу Vodafone SuperNet Start, становить 65 грн на 4 тижні. Вартість тарифу Хайп від Lifecell - 75 грн за 28 днів.

За 12 місяців абонентам тарифних планів з 28-денний тарифікацією доведеться оплатити зв'язок 13 разів.

Дізнатися постфактум

Скоротивши термін дії тарифу, оператори прямо не порушують закон, зазначив експерт ринку телекомунікацій Роман Хіміч. За його словами, через економічну кризу велика кількість виробників товарів та постачальників послуг були змушені вдаватися до подібних маркетингових трюків.

Експерт наголосив, законодавство передбачає, що оператори повинні повідомляти клієнтів про зміну умов тарифу, але спосіб, в який вони мають це зробити, детально не прописаний.

“Оператор зобов'язаний повідомити не менш ніж за 7 діб про ведення нових тарифів. Не прописано детально, як оператори можуть кожному із 40 млн абонентів донести цю інформацію. Гарантувати те, що кожен про це дізнається, вони не можуть і не зобов'язані”, - зазначив Хімич.

Хіміч додав, що деякі користувачі мобільного зв'язку, на жаль, можуть дізнатися про зміну тарифу постфактум.

Протягом усього періоду роботи Vodafone на території України в оператора були тарифи, розраховані на різний період, починаючи від 25 днів. Про це розповіла керівник відділу зв'язків з громадськістю Vodafone Україна Вікторія Рубан.

Вона зазначила, що умови тарифу Vodafone SuperNet Start, про який йдеться у повідомленні Антимонопольного комітету, не змінювались з моменту його запуску.

Раніше оператор мобільного зв'язку Lifecell звернувся до Антимонопольного комітету з проханням перевірити справедливість ціноутворення тарифів мобільних операторів Київстар та Vodafone в регіонах. Компанія, зокрема, вважає, що вартість дзвінків на інші мережі в деяких регіональних тарифних планах конкурентів значно завищена і створює бар'єр для вільної зміни оператора".(biz.nv.ua ) 

Лого