Нас вже
54 019
лічильник в режимі
реального часу
"Я не замовляв платний гороскоп": Коли мобільні оператори перестануть "витягати" з українців гроші?

"Я не замовляв платний гороскоп": Коли мобільні оператори перестануть "витягати" з українців гроші?

Ситуація, яка знайома більшості українців: мобільні оператори без їх згоди підключають своїм абонентам непотрібні контент-послуги та списують гроші з мобільних рахунків. Розсилка анекдотів, гороскопів, зміна гудків на мелодію, підписка на ігри - загальне у всіх цих послуг тільки те, що їх, насправді, ніхто не замовляв! Коли споживач намагається розібратися і повернути гроші, з'ясовується, що це практично неможливо.

Наша Асоціація вже не перший рік бореться з нав'язуванням абонентам платного контенту навіть без їх згоди. За 3 роки існування нашої організації ми отримали сотні скарг на небажані розсилки і контент, який ніхто не замовляв, але їх довелося сплатити. І кількість цих скарг збільшується з року в рік!

Нещодавно, в лютому, пройшли громадські слухання, в яких брала участь і наша Асоціація захисту прав споживачів і висловила нашу позицію про неприпустимість надання послуг, про які абонент навіть не підозрює. На даній нараді член НКРЗІ, Володимир Гресько, чітко позначив, що практику "мовчазної" згоди споживача на надання послуг, введення його в оману і списання грошей за послуги, які людина не замовляла- все це терміново потрібно привести в правову норму.

За словами пана Гресько, для дотримання прав споживачів мобільних послуг, необхідно передбачити двохфакторний двоетапний механізм отримання контент-послуги. Важливим фактором тут стане свідоме, обдумане рішення клієнта отримати послугу і оплатити її, таким чином, варіант "випадково натиснути на оплату" автоматично виключається. На сьогодні документ, в якому викладено пропозиції НКРЗІ та організації захисту прав споживачів з цього питання, вже на розгляді в Міністерстві цифровий трансформації і Державної регуляторної служби (ГРС). Якщо його приймуть, зміни вступлять в силу зовсім скоро, і українські споживачі будуть захищені від подібних маніпуляцій. Тому, хотілося б зайвий раз нагадати керівництву вищезазначених держорганів, що вони стоять на сторожі прав населення України, а не захищають бізнес-інтереси мобільних операторів.Тому, дорогі друзі, передплатники, колеги! Просимо вас надсилати електронні запити (це можна зробити і через нашу Асоціацію) до Міністерства цифровий трансформації і в Державну регуляторну службу з проханням якнайшвидшого розгляду та прийняття цих положень

На цій же нараді була цікава позиція мобільних операторів, в тому числі - представників "Київстар" і "Водафон". Вони вкрай неохоче включаються в розмову про прозорість при замовленні тих чи інших контент-послуг, шукають масу юридичних і інших прийомів, щоб даний документ не був прийнятий.

Наша організація буде і далі тримати руку на пульсі даної ситуації, і стежити за тим, щоб проект реалізувався. Навіть незважаючи на опір мобільних операторів! До слова, ще одне питання про свободу споживчого вибору - можливість перейти від одного оператора до іншого з перенесенням номера. Природно, мобільні оператори не зацікавлені в цій послузі і не хочуть втрачати клієнтів. Тому, перехід на іншого оператора на сьогодні ускладнений, але наша Асоціація та НКРЗІ виступають з пропозицією спростити цю процедуру. Ми спільно з Нацкомісією надалі будемо працювати над цим питанням, і в скоро часу опублікуємо свої напрацювання.

Крім усього цього, наша Асоціація відправила звернення до Верховної Ради України, Кабінет Міністрів, НКРЗІ, Госпродпотребслужбу з пропозицією щодо внесення правок в сферу онлайн і електронної торгівлі. Наша пропозиція: покупець протягом 14 днів матиме право безумовного (без будь-якого пояснення) повернення товару продавцю.

Лого