Нас вже
55 532
лічильник в режимі
реального часу
Загублена посилка. Хто винен?

Загублена посилка. Хто винен?

До Асоціації «УЗСП» часто звертаються споживачі із проблемою загублених посилок на пошті. Така ж ситуація виникла у споживачки з міста Києва, за її словами, вона звернулась до відділення пошти для відправки посилки. Киянка оформила відправлення, оплатила кошти, спеціаліст пояснив, як відслідкувати посилку. Однак, через кілька днів, зайшовши на сайт пошти та увівши номер для відслідковування відправлення, споживачка помітила, що її посилка знаходиться зовсім за іншою адресою, ніж та, що була нею вказана при відправці.

Жінка звернулась до відділення пошти, де відправляла посилку та спробувала з ясувати ситуацію, спеціаліст запевнив, що питання буде вирішено найближчим часом. Однак тижня очікування ситуація не була вирішена.

Юридичний відділ «УЗСП» надав жінці консультацію та допоміг знайти потрібний алгоритм дій. З даною інформацією ділимось з Вами.

Для всіх поштових операторів порядок надання послуг поштового зв’язку регулюється положеннями Цивільного кодексу України, Закону України «Про поштовий зв’язок», іншими нормативно-правовими актами та договором. 

Так, відповідно до частини третьої статті 16 Закону України «Про поштовий зв’язок», за втрату, нестачу або пошкодження вкладень поштових відправлень, порушення контрольних строків доставки поштових відправлень персонал оператора, з вини якого завдані збитки, несе відповідальність у порядку, передбаченому законодавством України.

Згідно із статтею 18 Закону України «Про поштовий зв’язок», за повну втрату посилки з оголошеною цінністю пошта відшкодовує вартість в розмірі суми оголошеної цінності відправлення, вартості послуг поштового зв’язку та сплачує штраф у розмірі 25 відсотків вартості цих послуг. За повну втрату посилок без оголошеної цінності пошта відшкодовує вартість послуг поштового зв’язку та сплачує штраф у розмірі 100 відсотків вартості цих послуг.

Відповідно до частини 2 статті 10 Закону України «Про захист прав Споживачів», Якщо під час виконання робіт (надання послуг) стане очевидним, що їх не буде виконано з вини виконавця згідно з умовами договору, споживач має право призначити виконавцю відповідний строк для усунення недоліків, а в разі невиконання цієї вимоги у визначений строк -- розірвати договір і вимагати відшкодування збитків.

Алгоритм дій у випадку, якщо Вашу посилку загублено.

1. З’ясуйте ситуацію. Для цього зателефонуйте на гарячу лінію пошти та повідомте про труднощі, які виникли з посилкою, або ж напишіть електронне звернення з проханням усунути недоліки до електронного звернення додайте квитанцію про оплату послуги, яка була отримана в поштовому відділенні, касовий чек, або договір укладений у такому поштовому відділенні з зазначенням ваги, ціни. Спеціаліст, який з Вами зв’яжеться, має пояснити ситуацію та вказати строк вирішення проблеми.

2. Якщо проблема залишилась не вирішена, зверніться до поштового відділення, звідки Ви направляли посилку з відповідною заявою про втрату відправлення. У заяві зазначте: вид, категорію та номер поштового відправлення, місце та дата прийняття, прізвище, ім’я та по батькові (для юридичних осіб – найменування), поштову адресу відправника та адресата, а у відповідних випадках – суму оголошеної цінності поштового відправлення та суму післяплати. Це правило діє як в межах території України, так і за кордоном. Не забудьте вказати вищезазначені норми законодавства.

Звичайно, що свої вимоги необхідно обґрунтувати відповідними доказами. Такими доказами можуть слугувати: квитанція про оплату послуги, яка була отримана в поштовому відділенні, касовий чек, або договір, укладений у такому поштовому відділенні із зазначенням ваги, ціни тощо. Додайте дані докази до заяви

Зверніть увагу!!! Якщо під час відправленнями Ви зазначаєте суму оголошеної цінності посилки, то у випадку її втрати оператор поштового зв’язку зобов’язаний компенсувати саме розмір вказаної суми.

3. У випадку виявлення факту втрати поштового відправлення вимагайте від працівника поштового зв’язку складання акту, який підписується ним, керівником об’єкта поштового зв’язку і відправником/одержувачем.

На підставі наявних доказів (акти, фотофіксація) зверніться до оператора із письмовою претензією про отримання компенсації за втрачене поштове відправлення. Оператор зобов’язаний надати письмову відповідь споживачу у термін 30 днів з моменту отримання претензій.

Вартість попередньо оплачених користувачем послуг, що фактично не були йому надані, відшкодовується користувачеві у повному обсязі на підставі квитанції чи іншого документа про оплату цих послуг.

4. У випадку, якщо захистити свої права в зазначений спосіб не вдалося, Ви маєте право звернутися до суду з позовною заявою про виплату компенсації за втрачене поштове відправлення оператором поштового зв’язку.

Лого