Нас вже
52 209
лічильник в режимі
реального часу
Безробіття в Україні - які ризики і наслідки?

Безробіття в Україні - які ризики і наслідки?

Відповідно до соцопитування компанії Research & Branding Group, 86% громадян України зараз не шукають роботу, а 31% хоч раз в житті сиділи без роботи понад 3-х місяців. Дослідження розкриває також дані про те, що рівень безробіття працездатного населення становить близько 8,8% (а це високий рівень у порівнянні з країнами ЄС) Найбільше складностей у знаходженні роботи у молодих фахівців до 30 років (відсутність досвіду як «тавро» невдачі) і жителі сіл (далеко від міста добре заробляти складно). З безробіттям українці, в основному, борються самотужки - і дуже часто, на жаль, їдуть в інші країни за кращим життям. Вітчизняний же уряд не вживає належних заходів, щоб цього уникнути --- навпаки, вводиться все більше і більше нових абсурдних податків, а зарплати, м'яко кажучи, не радують. На такі суми неможливо не те, що прожити - навіть вижити!

Центри зайнятості часто виконують свої функції формально. Замість того, щоб допомагати громадянам працевлаштуватися, їх співробітники в неповажної манері «підсовують» претендентам низькооплачувану роботу не за їхнім фахом. А також пропонують зміну напрямку діяльності на менш грошову, перенавчання в інших містах, даремні семінари і тестування. На сайті центру для видимості роботи пропонуються вакансії, яких в реальності на підприємствах немає. Шукачам доводиться погоджуватися на будь-яку роботу, яку їм пропонують. Нерідко влаштовують по останнього виду трудової діяльності - наприклад, якщо інженер тимчасово працював сторожем, то запропонують роботу сторожа. Причому - далеко від району проживання здобувача, не по Трудовому кодексу (більше 40 годин на тиждень) і з низькою зарплатою. Навряд чи тут є якісь кар'єрні перспективи!

 Нерідкі також і випадки, коли для людини банально не знаходиться вакансії - тоді видають аркуш самопошуку, просять звітувати. Коли ж працівник самостійно знаходить собі заняття і приносить в центр зайнятості документи про працевлаштування, його успіх організація записує на свій рахунок! Нібито це вони допомогли громадянину реалізуватися. Все це настільки обурює громадян, що вони не хочуть зв'язуватися з фондом зайнятості ні за які гроші. І вже точно не за 610 грн. - але ж саме стільки на сьогодні становить розмір допомоги з тимчасової втрати працездатності!

Тут доречно навести приклад Франції, саме в цій розвинутій і багатій країні є ефективні стратегії по боротьбі з безробіттям. До речі, там така ж проблема, як і в Україні -- молоді люди до 30 років не можуть знайти гідну роботу. Французький уряд звернув увагу на те, що найбільш освічена і мобільна частина населення не задіяна у виробництві товарів та наданні послуг. За словами психологів і соціологів, це породжує серйозні психологічні травми особистості, відчуття своєї непотрібності і «узбіччя життя». А такого допускати не можна.

Щоб занепадницькі настрої не ширилися серед молодих фахівців, була створена стійка законодавча база ( «Кодекс законів про освіту» (Code du travail français), програми «Робочі місця для молоді», «Нові послуги - робочі місця для молоді», «Робочі місця для молоді в державних вузах »і т.д.). Досвід розробки та реалізації законодавчих актів з молодіжної політики допоміг створити різні технології профорієнтації. Згідно з французьким «Кодексу законів про освіту», «орієнтація студентів передбачає інформування про структуру навчального процесу, про перспективи працевлаштування, про можливості зміни профілю освіти ...». Дуже допомагає в працевлаштуванні молоді також і Трудовий кодекс Франції [Code du travail français]. Згідно з ним, існує угода між державою і підприємствами з приводу додаткових робочих місць для молоді. За кожне робоче місце, яке надається поки що некваліфікованого випускнику, роботодавцю доплачує держава, тому роботодавець може надавати молодому фахівцеві заробітну плату, кілька перевищує мінімальну. Разом з тим, така допомога роботодавцю від держави не пов'язана із заниженими податками і податковими пільгами.

Хіба не є це ефективним виходом з глухого кута безробіття? А адже схожі програми можна передбачити і для жителів областей, і для всіх інших безробітних! Чому ж Україна не орієнтується на кращі зразки законодавства ЄС?

З повагою, Експертна рада УЗПУ


Далі пропонуємо ознайомитися з матеріалом ЗМІ:


«Без роботи на тривалий час опинялися третина жителів України


Переважна більшість українців (86%) в даний час не займаються пошуком роботи


За останні три роки близько третини жителів України (31%) виявлялися в ситуації, коли більше трьох місяців не мали роботи або займалися її пошуком, тоді як дві третини українців (64%) в такій ситуації не виявлялися.


Про це свідчать дані опитування компанії Research & Branding Group


Згідно з соцдослідженням, частіше за інших вікових категорій в ситуації безробіття опинялася молодь до 30 років сільські жителі, а також жителі західних і південних областей.


За даними опитування, переважна більшість українців (86%) в даний час не займаються пошуком роботи, тоді як шукають роботу 14% жителів країни.


Як зазначається, частка зайнятих пошуком роботи трохи більше серед чоловіків, ніж серед жінок, а також серед українців до 40 років. Залежно від місцевості і регіону проживання, трохи більше пошуком роботи зайняті сільські жителі, а також жителі Півдня і особливо Заходу України.


Відомо, що опитування проводилося в період з 7 по 16 вересня 2019 року серед 2001 респондента по всій Україні за винятком тимчасово окупованих Росією територій. Метод опитування - особисте формалізоване інтерв'ю (face-to-face). Максимальна похибка вибірки - 2,2%.


Нагадаємо, за підсумками трьох кварталів 2019 року середньоденний розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності від Фонду соціального страхування України склав 274,75 грн і зріс на 27,2% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. (Https://delo.ua/) 

Лого