Нас вже
54 699
лічильник в режимі
реального часу
Віддали у ремонт техніку? Спробуйте повернути її назад!

Віддали у ремонт техніку? Спробуйте повернути її назад!

Напевно, кожен із нас звертався до послуг з ремонту: взуття, телефону, компютера та ін. Та чи завжди Ви були задоволені даними послугами? У жительки з міста Харкова після такого «ремонту» залишились лише неприємні спогади та зламана електронна книга! УЗСП розповідає вам даний кейс – наш юридичний відділ детально проаналізував дану ситуацію та навів алгоритм необхідних дій.

За словами жінки, вона віддала у ремонт свою електронну книгу та оплатила повну вартість ремонту.  Однак, після ремонту книги виявилось, що підсвітка екрана не працює, хоча раніше такої цьому проблеми не було. Споживачка відразу попросила в сервісі усунути недоліки. Вона відмовилась сплачувати вартість екрану, поки упевниться, що електронна книга працює без дефектів. Працівник погодився із даними вимогами та пообіцяв усунути недоліки.

Через декілька днів ситуація погіршилась. У телефонній розмові працівник сервісу повідомив, що виникли труднощі: під встановлений раніше ним екран немає потрібної підсвітки. Для того, щоб її встановити, потрібно зламати екран та встановити інший (чого робити він не хоче). Як компенсацію чоловік запропонував споживачці іншу електронну книгу.

Жінку обурила така ситуація. Вона здала ел.книгу до сервісу, а натомімть отримала нові поломки та незадовільні для неї умови! Споживачку не задовольнила пропозиція обміну на чужу електронну книгу. Тому вона висунула вимогу повернути їй її техніку книгу та кошти, оплачені за ремонт. Працівник не погодився з даною вимогою, так як встановлений та оплачений ним екран забрати із електронної книги без пошкодження не можливо. У розпачі споживачка звернулась до юридичного відділу УЗСП.

 Як діяти в такій заплутаній ситуації споживачці? Та які міри приймати щоб не потрапити у схожу халепу? Розповідають юристи УЗСП.

Насамперед хочемо зазначити: для уникнення будь-яких непорозумінь між споживачем та господарюючим суб’єктом, який займається наданням послуг, важливо, щоб перед вибором послуги споживач отримав, по можливості, максимум інформації про неї (а за необхідності -- і про суб’єкта господарювання).

Простіше кажучи, перш, ніж замовити послугу, прочитайте правила її надання на сайті або обговоріть з працівником усі умови. Особливий інтерес для вас як споживача становлять подробиці щодо грошової компенсації у двох випадках:

1)      У разі порушення правил надання послуги (порушення строку виконання робіт, приховування важливої інформації щодо надання послуги тощо)

2)       Неякісного надання послуг.

Юридичний відділ УЗСП особливо наголошує: вкрай важливо завжди обговорювати кінцеві дати надання послуги. Так, у даному випадку споживачка не дізналась, коли вона зможе забрати з ремонту свою книгу. Тому за законом сервіс може тримати у себе книгу стільки, скільки хоче – кінцевий термін просто не був встановлений!

Як себе убезпечити?  За можливості укладіть із надавачем послуг договір підряду.

Відповідно до ст. 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.

Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові

Форма договору підряду може бути як усною, так і письмовою, і визначається відповідно до положень ст. ст. 205, 207 - 209 Цивільного кодексу України.

Якщо у Вас виникла схожа ситуація, і надана послуга не відповідає попереднім характеристикам, описаним на сайті чи консультантом -- відбулось порушення ваших прав споживача.

 Ви маєте право, згідно із ст. 10 Закону України «Про захист прав споживачів», вимагати в усному або ж в письмовому порядку (на свій вибір):

-  безоплатного усунення недоліків у наданій послузі у розумний строк;

-  зменшення ціни наданої послуги;

-  безоплатного повторного надання послуги;

-  відшкодування завданих вам збитків з усуненням недоліків наданої послуги.

Якщо надавач послуг не задовольняє вашу вимогу та не надав відповідь на Ваше звернення впродовж 10 днів – звертайтесь зі скаргою в Держпродспоживслужбу.

Не обходьте увагою і профільні громадські організації, які спеціалізуються саме на захисті споживчих прав. Так, до нашої Асоціації громадяни часто звертаються саме на даному етапі – коли вони вже зробили усі самостійні кроки.

Заручившись підтримкою, наприклад, УЗСП, громадянин має більше шансів на законне вирішення свого питання. Саме так зробила споживачка, звернувшись до нас. Вона отримала безкоштовну юридичну консультація та захист організації, а це означає – шансів на позитивне вирішення даної проблеми стало набагато більше. Юристи УЗСП продовжують підтримувати жінку та слідкувати за ходом подій.

Якщо проблема не вирішена навіть після описаних кроків, Ви маєте право звертатись до суду з позовною заявою про захист прав споживачів. Зауважимо: судовий збір не стягується. Додамо, за кожний день прострочення надання послуги (чи кожну годину, якщо тривалість виконання визначено у годинах) виконавець повинен сплатити замовнику пеню у розмірі 3% вартості послуги.

Будьте уважні, звертайтесь за допомогою до перевірених надавачів послуг або ж переконайтесь у їх доброчесності, перш ніж залишати свої речі.

Лого