Нас вже
50 378
лічильник в режимі
реального часу
Реорганізація в «Укрзалізниці» - чи не стане ще гірше ?!

Реорганізація в «Укрзалізниці» - чи не стане ще гірше ?!

"Укрзалізниця", відома своїми численними скандалами і байдужим ставленням до прав пасажирів, оголосила про реорганізацію управління вокзалами. За словами представників компанії, нинішня система управління не тільки не окупається, але і приносить збитки - а значить, вона потребує серйозних змін. Для цього створюється "Вокзальна компанія", яка візьме на себе функцію управління вокзалами. Всі вони, а також проміжні пункти зупинки будуть передані на баланс нової компанії. Окремі ж вокзали отримають свої базові структурні підрозділи та начальників, які будуть керувати на прилеглій території. Директор зі стратегічного розвитку та інвестиційної політики "Укрзалізниці" Антон Саболевский повідомив в ЗМІ, що це - німецька модель управління вокзалами; саме вона свого часу допомогла ж / д компанії Deutsche Bahn оптимізуватися і збільшити прибуток. Зверніть увагу, ключове тут - збільшити прибуток, а не поліпшити якість послуг! Тобто, всі зміни, навіть якщо вони подаються під соусом «турботи про пасажирів», насправді націлені на банальне збагачення керівників компанії! А що ж робити пересічним клієнтам "Укрзалізниці"? Їм залишається просто терпіти неякісні послуги і платити за них все більше і більше!

У Німеччині ця ініціатива дійсно була впроваджена і принесла позитивний результат. Однак Україна і Німеччина - абсолютно різні країни! Перефразуємо відомий вислів - що німцеві добре, то українцю - серйозні проблеми. Простий приклад - в Німеччині, завдяки описаній схемі, власниками вокзалів ставали не тільки юридичні особи, а й фізичні. Німець, який живе, припустимо, недалеко від невеликої ж / д станції, викуповує її на аукціоні за 1 євро. Далі він інвестує в неї, розвиває, слухняно платить податки - плюси в цьому є і для німця як приватного підприємця, і для розвитку транспортної сфери і туризму, і для країни в цілому. Особливо підкреслю, що німці - це дуже законослухняна нація! Їм не прийшло б в голову наживатися або продумувати незаконні схеми. Та й потреби в цьому немає, адже влада Німеччини піклуються про своїх мешканців; люди там мають можливість законно працювати і добре заробляти, вони захищені соціально і економічно.

А тепер давайте уявимо, що почнеться в Україні, якщо кожен вокзал (і найближчі до нього станції) стане «окремим царством» зі своїми керівниками та законами. Неважко здогадатися, що кожен з начальників почне захищати свої інтереси, буквально «перетягуючи ковдру на себе»; вони будуть впроваджувати нові (і не виключено, що недоцільні) правила. «Міжусобні вокзальні війни» нікому на користь не підуть. Складнощі торкнуться як працівників сфери, так і українців, які часто їздять по країні. Орієнтація на західні приклади - це позитивна тенденція, проте, важливо враховувати, в яку «грунт» впадуть насіння реформ. І не виросте з них щось, що отруїть в результаті і так нелегке життя українців!

З повагою, президент УЗСП Олег Тітамир

Далі пропонуємо до ознайомлення матеріал ЗМІ:

«" Укрзалізниця "створить" Вокзальну компанію "

В УЗ підготували дорожню карту щодо створення філії "Вокзальна компанія", яка повинна почати працювати до кінця 2019 року.

Про це повідомляє видання Магістраль.

"Наша мета - вдосконалити систему управління вокзалами, підвищити ефективність їх діяльності, в тому числі за рахунок мінімізації дублюючих функцій. До головних цілей відноситься і скорочення фінансових витрат", - заявив директор зі стратегічного розвитку та інвестиційної політики "Укрзалізниці" Антон Саболевскій.

Саболевскій нагадав, що негативний фінансовий результат діяльності вокзалів філії "Пасажирська компанія" АТ "Укрзалізниця" за 2018 рік склав 405 млн гривень

Він повідомив, що в УЗ планують три етапи реорганізації.

Спочатку до філії будуть передані позакласні вокзали, які зараз знаходяться в управлінні філії "Пасажирська компанія".

Далі будуть передані поетапно об'єкти I-III класу регіональних філій. Всього на першому етапі відбудеться передача 106 вокзалів.

Після настане черга вокзалів IV, V категорій, яких більше 1,2 тис. Згодом до них приєднаються і пункти зупинки, яких у УЗ майже 2,3 тис. Вони будуть передані на баланс підприємства.

Відповідно в структурі філії буде майно і персонал.

За словами Саболевского, при реорганізації УЗ вирішила слідувати німецької моделі управління вокзалами (коли всі вокзали та пункти зупинки передаються на баланс одного філії).

Її використовувала державна залізнична компанія Deutsche Bahn, коли створила окрему структуру - DB Station & Service.

На момент заснування в 2001 році вона мала в управлінні майже 11 тис. Об'єктів, тепер же їх всього 5,5 тис. "Частина вокзалів була закрита або оптимізована. Цікавий момент: в Німеччині залізничну станцію може купити будь-хто. Дуже багато випадків, коли на малодіяльних ділянках новими власниками набирає не лише юридичні, а й фізичні особи. Для них це засіб здійснення комерційній діяльності. Хтось бере з метою розвитку туризму, однак іноді і обслуговують поїзда. У країнах Євросоюзу відпрацьований механізм виставлення на продаж станцій через аукціони ", - зазначає Саболевскій.

Всього з 1999 року, за словами Саболевского, на торгах в Німеччині було продано більше 2,1 тис. Вокзалів. Причому частина - за символічну ціну в 1 євро, за умови інвестування в розвиток.

Більш того, на думку Саболевского, далеко не кожен вокзал після реформи буде мати начальника.

"Ми відходимо від того, що кожен вокзал повинен мати начальника. Виділено базові структурні підрозділи, керівники яких будуть управляти вокзалами на прилеглій території. Наприклад, глава станційного комплексу Київ-Пасажирський стане управляти вокзалами в Жмеринці та Фастові. А, наприклад, начальник вокзалу Львів буде відповідати за об'єкти на пасажирських станціях Трускавець, Моршин, Самбір. Ми відпрацювали чітку ієрархію, в якій буде виділено 19 "якірних" вокзалів - по два-чотири на кожен регіональний філіал ", - розповів Сабола евского ». (Https://www.epravda.com.ua/ )

Лого