Нас вже
53 867
лічильник в режимі
реального часу
Покупка б / у техніки: хто гарантує якість?

Покупка б / у техніки: хто гарантує якість?

Дорогі друзі, сьогодні поговоримо про б.у техніці і гарантії на неї.


 Нещодавно один з представників організації побачив ось таку рекламу (див.фото). Здавалося б, все в порядку - техніка, яка вже була у вжитку, коштує набагато дешевше нової, а інтернет-магазин гарантує (!) Її якість і наявність гарантії. Однак при спілкуванні з продавцем з'ясувалося, що, як би дивно це не звучало, гарантія зовсім не гарантується! Простіше кажучи, реклама вводить в оману, а гарантія, зі слів представника магазину, "є не на всю техніку". Моделюємо абстрактну сітацію: людина купує айфон, який вже був у користуванні, він ламається і на цьому етапі з'ясовується, що якраз на цю модель "гарантії не було"! Підсумок: споживача залишають один на один з його проблемою і зламаною технікою.




Наші рекомендації щодо покупки б.у. техніки:




Будьте обережні, не вірте рекламі на слово! Не бійтеся задавати продавцям питання про гарантії на товар. Пам'ятайте про законне обгрунтування. Адже, згідно з ч.1 статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів», у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач має право вимагати:




-пропорційність зменшення ціни;


-Безкоштовну усунення недоліків товару в розумний строк;


-відшкодування витрат на усунення недоліків товару.




Якщо виріб було придбано вживане, природу покупки можна охарактеризувати як комісійний продаж. У Ч. 2 статті 8 ЗУ «« Про захист прав споживачів »встановлено особливі умови для товарів, які реалізовуються вже були у вжитку, -« Щодо непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача, зазначені в частині першій статті 8, задовольняються за згодою продавця. Відповідно до цієї частини задовольняються вимоги споживача щодо товарів, гарантійний строк на які не закінчився ».




Таким чином, на товари, які були у вжитку гарантія поширюється тільки в разі згоди продавця. Дана згода має бути закріплено в письмовій формі - або в технічному паспорті на виріб, або в гарантійному талоні, виданому Вам, або в касовому чеку.




У разі якщо згоди продавця було виражено належним чином, ремонт виробу проводиться на вимогу споживача безкоштовно. Причому споживач має право на свій вибір пред'явити вимоги або до продавця товару або до виробника.




При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший термін. Для пред'явлення вимог, споживачеві необхідно надати розрахунковий документ (касовий чек), а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документ, який його замінює, з позначкою про дату продажу.




Ще один важливий момент стосується країни походження купленого вироби. Якщо вона створена не в Україні, то, згідно з ч. 13 ст. 8 ЗУ «Про захист прав споживачів», вимоги щодо товарів, виготовлених за межами України, задовольняються за рахунок продавця (імпортера).


У разі порушення Ваших прав (відмови здійснити безкоштовний гарантійний ремонт і т.п.) рекомендуємо звертатися зі скаргою до нас в Асоціацію захисту прав споживачів, в Госпродпотребслужбу і (або) в суд за місцем Вашого проживання. Для вищевказаних звернень обов'язково збережіть документи, що підтверджують покупку товару, наявність гарантійних зобов'язань, факт Вашого звернення до магазину-продавцю.

Лого