Нас вже
53 079
лічильник в режимі
реального часу
"Укрзалізниця" знайшла новий спосіб підвищити ціни на квитки?

"Укрзалізниця" знайшла новий спосіб підвищити ціни на квитки?

АТ "Укрзалізниця" вже неодноразово ставала героєм наших постів і аналітичних матеріалів через неефективну моделі управління і функціонування компанії, а також - через непомірних фінансових апетитів керівників компанії. Нещодавно ми писали про резонансне заяві і. о. голови правління компанії Івана Юрика (нагадаємо, він недавно заявив, що УЗ потребує додаткових 50 мільярдів гривень державної підтримки щорічно). Але нова «виверт» від державного монополіста від УЗ не змусила себе чекати!

В АТ "Укрзалізниця" прив'язали вартість квитків для пасажирів до цін на паливо. Виходить, що тепер за закупівлі палива за завищеними цінами (що є звичайною практикою уз) українці будуть віддавати свої «кровні»! Цілком ймовірно, що тепер кожному пасажиру доведеться переплачувати за проїзд - адже з ростом вартості палива буде зростати і ціна квитків. До слова, не дивлячись на падіння розцінок на паливо, яке спостерігається з початку року на тлі різкого зниження вартості нафти, для УЗ паливно-мастильні матеріали (ПММ) як і раніше купуються за завищеними цінами на непрозорих тендерах.

 Як стверджують журналісти, "Укрзалізниця" в грудні 2019 року УЗ запланувала закупівлю моторних масел. Процедура придбання затягнулася, і тільки в березні оголосили два ідентичних тендера на суму понад 250 млн гривень. Були проведені тендерні закупівлі на масло і мастильні матеріали, в яких брали участь сім учасників. Серед них офіційні представники двох найбільших в Україні заводів-виробників масел - компанії "Торум" і "Міро", які вже багато років співпрацювали з УЗ, а також - компанія "КСМ-Трейд", яка раніше також неодноразово надавала послуги ЖД-монополісту . Як стверджують ЗМІ, пропозиція від цих компаній були більш вигідними через низькі цін, але замовник відхилив ці пропозиції і допустив до аукціону лише ТОВ "Корнет Холдинг" і ТОВ "Науково-виробниче підприємство" Хілл Корпорейшн - Юкрейн ". Конкурентів просто знімали з торгів або відхиляли тендерні заявки з надуманих причин, щоб «свої» фірми виграли.

Не виключаємо, у керівництва УЗ є свій корисливий «інтерес» в дорогому паливі. За оцінками експертів, через прив'язку ціни на квитки і непрозорих тендерів із завищеними цінами --переплата за квитки складе близько 100 млн грн. І, як це традиційно відбувається в Україні, ці гроші цілком можуть «прилипнути до рук» кількох представників топ-менеджменту УЗ.

На тлі кризи, карантину та відсутність у багатьох громадян стабільного заробітку цинічність цього сценарію просто зашкалює. А тим часом, член наглядової ради "Укрзалізниці" Сергій Лещенко отримує свої 300 тис. За боротьбу з корупцією. Чи не за рахунок рядових споживачів, які купують квитки на поїзд за завищеними цінами він отримує таку зарплату? У зв'язку з цим УЗСП просить Мінінфрастуктури надати інформацію про ціноутворення в сфері пасажирських перевезень УЗ, а також пояснити, наскільки відповідає українському законодавству кореляція ціни на проїзд для пасажирів із закупівельною ціною на паливо для поїздів. Українські споживачі мають право це знати!

Експертна рада УЗСП

Лого